YangWang U9 — chuqurlardan sakrab o‘tuvchi giperkar

Bundan tashqari, murakkab funksional avtopilot bilan ham ishlaydi!
Xitoylik BYD ishlab chiqaruvchisi yaqinda 1300 ot kuchiga ega bo‘lgan YangWang U9 sport kupesini taqdim etdi, u joyida sakrash qobiliyati bilan butun avtomobil dunyosini hayratga soldi. Ammo eng so‘nggi video yanada ko‘proq hayratda qoldirdi va savolga javob berdi: bunday funksional umuman nima uchun kerak?

Diqqat markazida U9 ning 120 km/soat tezlikda kabinasida haydovchisiz bir qator xavfli to‘siqlarni, shu jumladan chuqurlik va mashinalarni to‘xtatish uchun "tipratikan" to‘siqlarini muvaffaqiyatli yengib o‘tgan tajribasi bo‘ldi. Elektromobilni boshqarish faqat U9 ning o‘z avtopiloti orqali amalga oshirildi — salon ichida hech kim yo‘q edi.

Texnologik yutuqmi?
YangWang U9 murakkab yo‘l sharoitlariga moslasha oladigan ilg‘or avtonom boshqaruv tizimlari va podveska bilan jihozlangan. Videoda avtomobil to‘siqlar ustidan aql bovar qilmaydigan aniqlik bilan sakrab o‘tayotgani ko‘rindi.
Bu kelajak uchun nimani anglatadi?
Tajriba nafaqat texnologiyalarning namoyishi bo‘ldi, balki avtopilotlar va aqlli boshqaruv tizimlarining tobora takomillashib, ishonchliroq va hatto foydaliroq bo‘lib borayotgani haqidagi o‘ziga xos bayonot ham bo‘ldi. Ayniqsa, yo‘l bilan orasidagi masofa 10 santimetrdan oshmaydigan sport avtomobillari uchun yo‘ldagi har qanday notekislik hatto "yotiq balandlik" ham egalari uchun katta stress hisoblanadi.

Dunyo bo‘ylab avtoblogerlar mashinani birinchilardan bo‘lib jonli ko‘rsatish uchun Xitoyga tashrif buyurishdi. "Sakrash" markaziy displey menyusi orqali sozlanadi — bir marta sakrash uchun gidravlik podveska kerakli havo bosimini yig‘ishi uchun tegishli "tugma" bosib turiladi. Avtomobil, xuddi katta — YangWang U8 yo’l tanlamas avtomobil kabi, o‘z o‘qi atrofida 360 gradusga aylanish imkoniyati bilan ham jihozlangan.

Adolat yuzasidan qaraganda, sakrash usuli mutlaqo yangi narsa emas! 2000-yillarning boshida Amerika kompaniyasi Bose o‘z ishlanmalarini namoyish etgan edi: elektromagnit podveskasi Lexus LS sedani asosidagi prototipga nafaqat to‘siqlardan sakrab o‘tish, balki yo‘ldagi chuqurlar va hatto burilishlarga qaramasdan kuzovni bir xil holatda ushlab turish imkonini berardi. To‘g‘ri, xitoyliklardan farqli o‘laroq, bu tizim seriyali ishlab chiqarishga kiritilmadi. Bu qanday ishlashini videoda ko‘rishingiz mumkin.
Xitoyda U9 elektr giperkari 230 000 AQSh dollaridan boshlab sotuvga qo‘yilgan, biroq u dunyoning boshqa bozorlariga qachon kirib kelishi va umuman taqdim etilishi-etilmasligi hozircha noma’lum.


