Chevrolet Cobalt: sharhi, narxlar va texnik xususiyatlar
Chevrolet Cobalt B-toifali sedani nafaqat O‘zbekistonda, balki qo‘shni Qozog‘istonga ham yoqgan. Bu moshina bir necha bor sotuvlar bo‘yicha yetakchi o’rinlarni olgan, jumladan 2023-yilda. Cobalt keng interyeri, keng yukxonasi, yumshoq podveska va konstruksiya soddaligi tufayli xalq orasida shuhrat qozondi va bunday sifatlar to’plami uchun maqbul narx muvaffaqiyatli savdoga ta’sir qildi. Cobalt oilaviy ehtiyojlar uchun ham, ish maqsadlarida ham qulay bo’lib chiqdi — ko’pchilik taksida ishlash uchun ushbu modelni tanlaydi.
Chevrolet Cobalt qancha turadi?
Сobalt 125.2 million so‘mdan 147.9 million so‘mgacha (9905 dan 11 700 dollargacha) uchta pozitsiyada sotilmoqda. 2024-yil avgust holatiga ko‘ra Chevrolet Uzbekistanning rasmiy narxlari quyidagicha:
GS-STYLE PLUS МТ | 125.2 mln UZS |
GX-OPTIMA AT PLUS | 146.5 mln UZS |
GX-STYLE АТ PLUS | 147.9 mln UZS |
Ammo talab katta bo‘lgani uchun avtosalonlarda mashinalar yetarli emas. Xaridorlar navbatini tartibga solish uchun ishlab chiqaruvchi maʼlum sanalarda maʼlum miqdordagi avtomobillar uchun onlayn UzAvto sayti orqali shartnomalar ochadi. Oxirgisi 17 iyul kuni bo’lib o’tdi. Bir necha soat ichida 26 700 dona Cobalt sotib olish uchun arizalar topshirildi.
Yana bir variant Avtoelon.uz saytidagi e’lonlar orasidan jismoniy shaxslardan haydalmagan Cobalt sotib olish. Ammo yangi mashinaning ikkinchi qo’l narxi avtosalonda narxlar ko’rsatilganidan sezilarli darajada yuqori bo’ladi.
Modelning mashhurligi tufayli u shubhasiz afzalliklarga ega — ikkilamchi bozorda yuqori likvidlikka ega. Haydalgan Cobalt narxi sekin tushadi va kerak bo’lsa, uni tezda sotish mumkin bo’ladi. Sotib olish variantlari tanlovi ham katta Avtoelon.uz saytida deyarli 7600 ta Chevrolet Cobalt e’lonlari bor — va ularning yarmi Toshkentda sotiladi.
Chevrolet Cobalt O'zbekistonda qachon ishlab chiqarila boshlandi?
Chevrolet Cobalt 2011-yilda Braziliyada (Janubiy Amerika) ishlab chiqarila boshlandi. 2012-yil sentabr oyidan O‘zbekistonda ishlab chiqarila boshlandi.
Biroq, Braziliyada avtomobil ishlab chiqarish 2019-yilda to’xtatildi, chunki model eskirgan deb hisoblangan, hatto restylingdan o’tgandan keyin ham. O‘zbekistonda Сobalt hali ham asl ko‘rinishida ishlab chiqarilmoqda. Ammo, maʼlumotlarga koʻra, 2025-yilda uning oʻrnini Avtoelon.uz avvalroq yozgan yangilangan model — Cobalt-2 egallaydi. Ikkinchi seriya 2022-yilda O‘zbekistonda o‘tkazilgan sinovlar chog‘ida kuzatilgan edi.
Ushbu modelni ishlab chiqarish tarixida hali 2016-yildan 2020-yilgacha bo’lgan davr bor, Cobalt O’zbekistonda yangi brend — Ravon ostida ishlab chiqarilgan. Va model R4 deb nomlangan. Cobalt Ravon R4 nusxasi asosan eksport uchun — Rossiyaga, shuningdek, Qozog‘iston, Qirg‘iziston, Ozarbayjon va boshqa MDH davlatlariga jo‘natildi. Biroq, u O’zbekistonda ham sotilgan va kamida 2020 yilgi avtomobillarni bugungi kunda ham topish mumkin. Ravon-ni radiator panjarasi, bagaj va rul g’ildiragidagi boshqa emblemasi bilan farqlash oson.
Chevrolet Cobalt-da qanday motor?
Kapot ostida 1.5-litrli, 4-silindrli, 16-klapanli, benzinli dvigatel (B15D2) joylashgan. 6-bosqichli avtomat korobka bilan birlashtirilgan qurilma 106 ot kuchiga ega va 141 Nm aylanish momentiga ega. Xuddi shu motor 5-pog’onali mexanik korobka (GS-STYLE MT to’plami) bilan birga keladi — bu versiyada Cobalt yanada dinamikroq.
Aytgancha, B15D2 dvigateli nafaqat Cobaltga, balki Nexia-3 va Gentra avtomobillariga ham o’rnatildi.
Motori ishonchli ekanligini isbotladi. Bu borada katta shikoyatlar yo’q, ayniqsa moyni o’z vaqtida o’zgartirsangiz, filtrlar, svecha va drossel zaslonkasini tozaligini kuzatib borsangiz. Ishlab chiqaruvchi 5W30 sintetik moydan foydalanishni tavsiya qiladi.
GRM zanjirli, silindr bloki chugun. O’rtacha, siz kapitalgacha 350 000 km masofani bosib o’tishingiz mumkin — dvigatel resurslari zamonaviylar orasida juda katta!
Chevrolet Cobaltga gaz o'rnatish mumkinmi?
O‘zbekistonda benzin narxi yuqori bo‘lgani uchun aksariyat haydovchilar avtomobillarini gazga o‘tkazmoqda. Chevrolet Cobalt ham bundan mustasno emas.
Avtomobilda gaz ballonli uskunani (LPG) o’rnatishda jiddiy muammolar yo’q. Bundan tashqari, ishlab chiqaruvchining o’zi (GM Uzbekistan) bir vaqtning o’zida bir xil motorlik Lacetti sedanining ikki yoqilg’i modifikatsiyasini seriyali ishlab chiqarishni yo’lga qo’ygan. Yagona kamchiligi shundaki, gaz balon yukxonada foydali joyni olib qo’yadi.
Chevrolet Cobaltning yukxona kattami?
Yukxona hajmi 545 litr — juda keng. Shuningdek, moshinada alohida orqa o’rindiqlar mavjud bo’lib, ular yotqizilgan (60/40 ga bo’lingan) bo’lib, bu yukxonada uzun narsalarni tashish uchun ishlatishga imkon beradi.
Chevrolet Cobalt o'lchamlari?
Chevrolet Cobalt o’z klassida ehtimol maksimal o’lchamda: keng salon kengligi va uzunligi bo’yicha ham — yuqori klass avtomobil kabi yo’lovchilar uchun oyoq joyi zaxirasi bor.
Salon va tomning tagida katta joy ta’minoti mavjud. Boshqacha qilib aytganda, Cobaltni tor mashina deb bo’lmaydi.
Uzunligi | 4479 mm |
Kengligi | 1735 mm |
Balandligi | 1514 mm |
G’ildirak bazasi | 2620 mm |
Ha aytgancha, Сobalt yuqori klirensga ega — 155 mm. Buning yordamida moshinani yomon yo’llarda va hatto yengil adirliklarda boshqarish mumkin, dvigatel karteriga, benzobakiga va pastki korpusiga zarar yetmaydi.
Chevrolet Cobalt uchun korpus ranglari qanday?
Ishlab chiqaruvchi yetti rangdan iborat Сobalt palitrasida chiqaradi. Biroq, eng mashhur ranglar oq, qaymoq rang va kulrang metallik bo’lib qoladi. Qolgan beshtasi qizil, metallik ko’k, to’q ko’k metallik (Dark Moon Blue) va jigarrang metall (Zeus). Bunday noodatiy ranglarni asosan Toshkent yo‘llarida uchratish mumkin.
Tashqi ko’rinishga kelsak, g’ildiraklarning ikkita variantiga ham e’tibor qaratish lozim — plastik qolpoqlar bilan jihozlangan temir R14 va to’liq konfiguratsiyada R15 diametrli quyma g’ildiraklar.
Сobaltning optikasi barcha pozitsiyalar uchun bir xil — oldidagi galogen faralar va orqadagi an’anaviy lampa chiroqlari. Tumanga qarshi chiroqlar ham barcha versiyalarda mavjud.
Chevrolet Cobalt qanday tormozlarga ega?
Chevrolet Cobalt old tomonida shamollatiladigan disk tormozlari va orqada barabanli tormozlarga ega. Baraban turining afzalligi shundaki, ular sekin eskiradi va egalari ularga texnik xizmat ko’rsatishni butunlay unutishadi.
Ular tashqi ta’sirlardan — chang va chiqindilardan yopiladi. Ammo disk mexanizmlari favqulodda tormozlashda ancha samarali.
Ishlab chiqarilishi to‘xtatilgan Chevrolet Lacetti-ning orqa aksida diskli tormozlar o‘rnatilgan. Nexia, Matiz va Spark-ning hammasida baraban.
Chevrolet Cobalt yoqilg'i sarfi qancha?
Toshkent allaqachon butun mamlakat bo’ylab tirbandligi bilan tanilgan va yozda bunday shahar sharoitida ham konditsioner yoqilgan holda, 92 benzindan foydalangan holatda moshina 100 km uchun taxminan 9-10 litr sarflaydi. Magistral yo’lda taxminan 6 l/100 km.
O‘zbekistonda ko‘plab haydovchilar bakni past oktanli AI-80 benzini bilan to‘ldirishadi, bu esa dvigatelning detontsiyasiga olib keladi, bu esa dvigatelga zararli. Detonatsiya xizmat muddatini sezilarli darajada qisqartiradi va porshenni buzishi mumkin — Aytiladigandek, "motor taqillatadi!" Ba’zi egalar AI-80 ni eng kam zarar bilan yonilg’i ishlashi uchun motor proshivkasini (ECU) o’zgartirishni tavsiya qiladi. Biroq, ishlab chiqaruvchi tomonidan ta’kidlanganidek, kamida AI-91 oktanli benzin bilan to’ldirish tafsiya qiladi.
Chevrolet Cobalt qanday podveskaga ega?
Chevrolet Cobaltning old podveska qismi McPherson tipidagi, orqa podveska esa yarim mustaqil prujinalik balka. Avtomobilda haydash ravon va yumshoq, nafaqat haydovchi, balki orqadagi yo’lovchilar ham o’zlarini qulay his qilishadi. Shassi bo’yicha shikoyatlar faqat tez haydashni yaxshi ko’radiganlar tomonidan paydo bo’lishi mumkin — Cobalt burilish paytida sezilarli darajada qiyyalanadi va mashinani rulda his qilish qiyin.
Cobalt egalari va ustalarning gaplariga ko’ra, podveska 120 000 kmgacha jiddiy muammolarni keltirib chiqarmaydi va uni extiyot qismlarini topish juda oson va xodovoy uchun ehtiyot qismlar narxlari hamyonbop.
Chevrolet Cobalt interyeri sifat va qulaylik nuqtai nazaridan qanday?
Сobaltning kamchiliklaridan biri shundaki, salondagi plastmassa osongina tirnaladi: torpedka va eshik obshivkalari, shuningdek, porog va ustunlar. Ko'pgina haydovchilar torpedkani chexollar bilan qoplaydi va oyoq darajasidagi plastmassani plyonka bilan laminatlaydi. Bundan tashqari, vaqt o'tishi bilan avtomobilning ichki qismida shovqin ko’payadi, bu muammoni faqat shumoizolyatsiya hal qilishi mumkin.
Cobaltda klimat kontrol mavjud emas, ammo konditsioner 40 daraja issiqda ham salonni sovutish uchun yetarli. O’rindiqlar faqat mato bilan qoplangan, rul ham charm bilan qoplanishi takidlanmagan. Axir, Cobalt — hamyonbobavtomobil. Lekin o’rindiqlar juda yumshoq, bu qulaylikka ijobiy ta’sir qiladi.
Cobalt’da sensorli ekranli multimedia tizimi mavjud emas, biroq avtomobil radioga ega CD-radio va Bluetooth yoki USB kabel orqali smartfonni ulash imkoniyati bilan jihozlangan.
Chevrolet Cobaltning asosiy kamchiligi nimada?
Kamchiliklarga uskunalar panelida, sovutish suvi harorati ko’rsatkichining yo’qligi kiradi. Agar motor haddan tashqari qizib ketgan bo’lsa, uskunalar panelida maxsus indikator yonadi afsuski, siz real vaqtda antifriz haroratini kuzata olmaysiz. Bu aynan issiq mintaqamizda juda katta kamchilik.
Shuningdek, 2020-yilda ishlab chiqarilgan avtomobillarda germetik muammo, ham old, ham orqa tomondan suv oqish aniqlangan. Yomg’irli havoda suv avtomobil salonga kirib ketishi mumkin. Bu muammoni moshina egalari oddiy germetikyordamida osongina hal qilishdi. 2021 yilgi Cobaltlar da bunday brak boshqa ko’rilmagan.
Ko‘pchilik avtomobil ixlosmandlarining fikricha, Chevrolet Cobalt’ning asosiy kamchiligi uning dizayni — korpusi va saloni. Lekin bu albatta, har kimning didiga bog’liq masala. Boshqa afzalliklar; ya’ni narx, dvigatel va boshqa komponentlarning uzoq xizmat qilish muddati, podveska qulayligi va salon ham bagajni o’lchami — barcha kamchiliklarni osongina bekor qiladi.
Texnik xususiyatlar
Марка, модель | Chevrolet Cobalt |
Avlod | 2 avlod (T250) |
Ishlab chiqarilgan yil | с 2012 по настоящее время |
Kuzov | tashuvchi |
Turi | sedan |
Klass | B-klass (B+) |
Eshiklar soni | 4 |
O'rindiqlar soni | 5 |
Dvigatel
Turi | benzinlik |
Joylashuv | oldingi ko'ndalang |
Quvvat tizimi | taqsimlangan sepilish |
Silinder/klapanlar soni | 4/16 |
Hajmi, sm kub. | 1485 |
Maksimal quvvat, o.k. (kVt)/daq/ayl | 106/5800 |
Maksimal aylanish momenti, Nm/daq/ayl | 141/4000 |
Dinamik xarakteristikasi
Maksimal tezlik, km/s | 170 |
Tezlanish vaqti 100 km/s gacha | 11.7 |
Transmissiya
Privod | old g’ildiraklarda |
Uzatuv korobkasi | 6-bosqichli avtomat |
Podveska
Old | mustaqil prujinalik McPherson |
Orqa | yarim mustaqil prujinalik |
Tormozi
Old | diskli havo aylanuvchi |
Orqa | baraban |
Yoqilg’i iste’moli
Shahar ichida, l/100 km | 10.4 |
Shahar tashqarisida, l/100 km | 5.9 |
Aralash sikl, l/100 km | 7.6 |
Yoqilg’i bakining hajmi, litr | 46 |