Yuk avtomobillari haydovchilari chap yo‘lakda harakatlangani uchun jarimaga tortiladi
Fura va samosval haydovchilari yo‘lning chetki qismini egallab, harakatni sekinlashtiradi va boshqa harakat ishtirokchilari uchun xavf tug‘diradi.
O‘zbekiston Respublikasi Yo‘l harakati qoidalarida yuk mashinalariga faqat chapga burilish yoki burilib ketish hollaridagina eng chekka chap yo‘lakka chiqishga ruxsat etilishi belgilangan. Hatto yengil avtomobillarga ham bu yo‘ldan yurishga ruxsat berilmaydi.
Agar batafsilroq gapiradigan bo‘lsak, O‘zR YHQ X bo‘limining 67-bandida aytilishicha, mazkur yo‘nalishda harakatlanish uchun uchta va undan ortiq polosa bo‘lgan har qanday yo‘llarda faqat boshqa polosalar band bo‘lganda, jadal harakatda, shuningdek quvib o‘tish, chapga burilish yoki orqaga qaytish uchun, ruxsat etilgan maksimal og‘irligi 3.5 tonnadan ortiq bo‘lgan yuk avtomobillariga esa faqat chapga burilish yoki orqaga qaytish uchun eng chekka chap polosani egallashga ruxsat beriladi.
Yo‘l harakati qoidalarida yo‘lning o‘ng tomonida yurish yangilik emas. Biroq O‘zbekistonda javobgarlik yo‘qligi sababli bu qoidaga ko‘pincha rioya qilinmaydi.
Senat bayonotida ta’kidlanishicha, ko‘plab yuk mashinalari haydovchilari harakat uchun chap yo‘lakdan foydalanishda davom etmoqda, bu tirbandliklarni keltirib chiqaradi va yo‘llarda avariyalar xavfini oshiradi. Katta yuklar asosiy trafikdan sekinroq harakatlanadi va kamroq manyovrli bo‘ladi va agar yengil mashinalar haydovchilari ularni o‘ng tomondan quvib o‘tishga qaror qilsalar, harakat xavfsizligiga tahdid soladi.
Ushbu yuk mashinalarining haydovchilari qoidalarga rioya qilgan holda harakatlanmoqda
Mazkur muammoni bartaraf etish maqsadida Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksga ushbu huquqbuzarlik uchun alohida jazo kiritish taklif etildi. U qanday bo‘ladi? Hozircha ma’lum emas. Eslatib o‘tamiz, 2024-yil 1-oktyabrdan yo‘l harakati qoidalarini buzganlik uchun barcha jarimalar 10 foizga oshadi.