BYD kompaniyasi 2025-yil oxirigacha Denza brendini O‘zbekiston bozoriga olib kirmoqchi

Denza - Mercedes-Benz bilan hamkorlikda yaratilgan premium brend hisoblanadi.
Toshkent xalqaro investitsiya forumida BYD Markaziy Osiyo boshqaruvchi direktori Ivan Tsao 2025-yil oxirigacha kompaniya Denza brendini mamlakat bozoriga olib kirishga tayyorlanayotganini ma’lum qildi.
Tsaoning ta’kidlashicha, O‘zbekiston mintaqada BYD uchun asosiy bozorlardan biri hisoblanadi. Kompaniya dastlab sotuvni yo‘lga qo‘ygan, keyin yig‘ishni tashkil etgan va 2024-yil iyun oyidan boshlab Jizzax viloyatidagi zavodda elektromobillarni to‘liq ishlab chiqarishni boshlagan. Amalda, bir yil ichida konveyerdan 10 mingdan ortiq mashina chiqarilgan.
Denza brendining kirib kelishi yangi bosqich bo‘ladi. O‘tgan yilning noyabr oyida BYD O‘zbekiston bozorida paydo bo‘lishi mumkin bo‘lgan modellarni namoyish etdi: Denza Z9GT, Denza D9, Sea Lion 07, QIN L, BAO 8, BAO 5 va Yangwang U8. Avtomobillarning narxi hozircha oshkor etilmagan, narxlar sotuvlar boshlanishiga yaqin e’lon qilinadi, ammo bu mashinalar arzon bo‘lmasligi aniq.
Shuningdek, Tsao O‘zbekistonda BYDning faol rivojlanishi boshqa Xitoy avtomobil ishlab chiqaruvchilarining kirib kelishiga sabab bo‘layotganini ta’kidladi. Bu mamlakatga investitsiyaviy qiziqishni kuchaytiradi va uni Markaziy Osiyo avtomobil sanoati xaritasidagi muhim nuqtaga aylantiradi.
Kompaniya O‘zbekistonga nafaqat sotish bozori, balki ishlab chiqarish va yangi texnologiyalarni yanada rivojlantirish uchun strategik platforma sifatida qaraydi.
Denza markasi Xitoyning ichki bozori uchun Mercedes-Benz nemis kompaniyasi bilan hamkorlikda ishlab chiqilgan. Dastlab qo‘shma brend ostida BYD Tang takomillashtirilgan krossoverlari ishlab chiqarilgan, ularning ba’zilarini 3-4 yil oldin xususiy importyorlar tomonidan olib kelingan holda Toshkentda ham uchratish mumkin edi.

Toshkentda Mercedes emblemalari bilan almashtirilgan Denza X elektr krossoveri
Ishlab chiqaruvchi hozirgi BYD liniyasini modernizatsiya qilish bilan cheklanib qolmadi va Xitoyda sotuvlar past bo‘lishiga qaramay, rivojlanishni davom ettirdi hamda o‘zi ishlab chiqqan modellarni ishlab chiqarishni boshladi. Brend strategiyasining ustuvor yo‘nalishlaridan biri Yevropa bozoriga ham eksport qilishdir.



