BYD Han sedani yangilandi. U yanada boyroq jihozlangan va narxi arzonlashdi
Xitoyda flagman avvalgidek gibrid va elektr quvvatli qurilmalar bilan mavjud bo‘ladi.
BYD konserni yangilangan Han modeli oilasini oshkor qildi. 2020-yildan beri ishlab chiqarilayotgan model uchinchi modernizatsiyani boshdan kechirdi. Xodovoy qismi o‘zgartirildi va mavjud uskunalar ro‘yxati kengaytirildi. Shu bilan birga, BYD Han narxlari nafaqat oshmadi, balki ayrim komplektatsiyalar uchun hatto pasaydi.
Ikkala Han versiyasining dizayni endi birlashtirilgan — ular deyarli bir xil ko‘rinishga ega. Oldingi versiyada gibridlar elektromobildan farqli o‘laroq old qismida sezilarli farqlarga ega edi. Shassiga orqa o‘qda besh richagli sxema va yangi moslashuvchan DiSus-C texnologiyasi qo‘llanilgan. Weiyang Gray kuzovining yangi rangi paydo bo‘ldi, qora dekorni tanlash imkoniyati mavjud.
BYD Han DM-i yangilanganidan so‘ng so‘nggi, beshinchi avlod gibrid quvvatli DM qurilmasi bilan jihozlanmoqda, uning qo‘llanilishi hozirda faol ravishda kengaymoqda. Sedan holatida u 1.5 litrli benzinli ichki yonuv dvigateli va 272 ot kuchi va 315 Nm quvvatga ega elektr motor va 40 kilovattli batareyadan iborat. Privod faqat oldinda. 100 km/soatga chiqish uchun sedan 6.9 soniya sarflaydi, maksimal 200 km/soat.
BYD Han DM-i modelining yonilg‘i sarfi akkumulyator zaryadiga qarab 100 kilometrga 1.6 litrdan 3.8 litrgacha bo‘ladi. Gibrid avtomobil faqat elektr energiyasida 125 kilometrgacha, umumiy yurish masofasi esa 1350 kilometrni tashkil etadi. Xitoyda bu modelning narxi 165 800 yuandan 225 800 yuangacha (23.3 ming dollardan 31.7 ming dollargacha) baholangan. Shunday qilib, eng yuqori komplektatsiyadan tashqari, gibridning barcha variantlari 4 ming yuanga (562 dollarga) arzonlashdi.
Han elektr versiyasi uchun uchta quvvat qurilmasi taklif etilgan. Eng arzon elektromobil 204 ot kuchi va 310 Nm aylanish momentiga ega dvigatel bilan jihozlanadi. O‘rta darajadagi versiya 228 ot kuchi va 350 Nm aylanish momentiga ega bo‘ladi. Eng yuqori komplektatsiyaga esa 245 ot kuchli dvigatel o‘rnatiladi. Akkumulyator variantlari ham uchta bo‘lib, 60.48 dan 85.44 kVt⋅soatgacha quvvatga ega. Ular 506 dan 701 kilometrgacha yo‘l bosish imkonini beradi. Eng kuchli modifikatsiyalar uchun esa 800 voltli arxitektura ko‘zda tutilgan bo‘lib, bu akkumulyatorni zaryadlash vaqtini sezilarli darajada qisqartiradi.
BYD Han EVning boshlang‘ich narxi avvalgidek qoldi va 179 800 yuan (25.3 ming dollar) ni tashkil etadi. Shu bilan birga, uchta komplektatsiya ko‘zda tutilgan boshqa komplektatsiyalar narxi pasaytirildi. Eng qimmat elektr sedan 235 800 yuan (33.1 ming dollar) turadi.
Asosan qimmat komplektatsiyalarga kiritilgan yangilanishlar orasida Nvidia Orin X chipi asosidagi yanada ilg‘or yarim avtonom DiPilot boshqaruv tizimi va 31 ta datchikdan iborat takomillashtirilgan apparat majmuasi, shu jumladan tom qismida lidar mavjud.
Texnik takomillashtirish va narxlarni pasaytirish, ehtimol, so‘nggi paytlarda kamayib ketgan Han sedani savdosiga yordam berishi kerak. Xitoy matbuoti ma’lumotlariga ko‘ra, avgust oyida sedanlarning ommabopligi 2023-yilning ayni shu oyiga nisbatan to‘satdan chorak qismga tushib ketgan.
O‘zbekistonda BYD Han rasman faqat elektr dvigatellari bilan taqdim etilgan — bu Flagshipning ikkita versiyasi: 715 km yo‘l zaxirasiga ega old privod va 610 km to‘liq privodlik. Ikkala holatda ham maksimal quvvati 85.44 kVt⋅soat bo‘lgan batareya jamlangan.
Han narxlari ham sezilarli darajada pasaygan, faqat sentyabr oyida bayram aksiyasi doirasida — mos ravishda 494.5 million so‘m (joriy kurs bo‘yicha 39 ming dollar) va 533.3 million so‘m (42 ming dollar). Chegirmalarsiz Han bizning mamlakatimizda 613.6 million so‘mdan (48.4 ming $) 655.6 million so‘mgacha (51.7 ming $).