BMW kompyuter o‘yinidan afsonaviy kupeni yaratdi

Electronic Arts bilan hamkorlikda Need for Speed’ning mashhur avtomobili — BMW M3 GTR qayta yaratildi.

2005-yilda NFS Most Wanted kompyuter o‘yinida ilk bor paydo bo‘lgan afsonaviy kupe Need for Speed franshizasining 30 yilligi munosabati bilan haqiqiy ko‘rinishga ega bo‘ldi. Ushbu loyiha, shuningdek, NFC Unbound uchun yangilanish chiqishi bilan bog‘liq bo‘lib, unda M3 GTR virtual trassalarga qaytadi.

Nusxani yaratish uchun BMW M3 GTR ning to‘liq trek versiyasidan foydalanildi. Bavariyalik muhandislar aerodinamik to‘plamni o‘zgartirdilar va o‘yindagi dizaynni aniq takrorlab, kuzovga asl kumush-ko‘k livreya qopladilar.


BMW M3 GTR tarixi
M3 GTR kupesi nafaqat o‘yin ramzi sifatida, balki Bavariya markasining eng noyob modeli sifatida ham mashhur. Poyga versiyasidan tashqari, avtomobilning Strassenversion ko‘cha modifikatsiyasi ham mavjud edi.

2000-yillar boshida BMW omologatsiya doirasida bir nechta shunday mashinani ishlab chiqardi, biroq qoidalarning o‘zgarishi tufayli loyiha to‘xtatildi. Bir ma’lumotga ko‘ra, BMW garajlarida saqlanadigan atigi uchta nusxa mavjud. Boshqa ma’lumotga ko‘ra esa, avtomobillarning bir qismi kolleksionerlar qo‘liga o‘tgan, ammo ularning taqdiri hamon sir bo‘lib qolmoqda.

Yo’l GTR modeli 350 ot kuchigacha pasaytirilgan, quruq karterli 4 litrlik V8 dvigatel bilan jihozlangan edi. Bu dvigatel 6 pog’onalik mexanik karobka peredach va bloklangan differentsial bilan birgalikda ishlardi. Zavod ma’lumotlariga ko‘ra, bunday "uchlik" 295 km/soat tezlikka erisha olardi. M3 GTR modifikatsiyasi paydo bo‘lgan paytda uning narxi 250 ming yevroni tashkil etardi.

O‘zbekistonda “NFS”dan M3 GTR bormi?
Toshkentda mahalliy havaskorlar ham E46 kuzovli zavod kupesidan nusxa yasab, mashhur avtomobilni hayotga tatbiq etishga urinishdi. Mamlakatda ehtiyot qismlarning tanqisligi va bu modelning ommaviyligi past bo‘lishiga qaramay, ish munosib darajada bajarildi.

Avtomobil saloni egasining didiga ko‘ra binafsha rangdagi qo‘shimchalar bilan bezatildi. Interyerni yashirish maqsadida, avtomobilning umumiy tashqi ko‘rinishini saqlab qolgan holda, uning barcha tomonlari qoraytirilgan oyna bilan qoplandi. Kapot ostida ham V8 dvigatel o‘rnatilgan, ammo bu 3UZ-FE rusumli. Mazkur dvigatel Yaponiyaning Lexus va Toyota avtomobillariga o‘rnatilgan bo‘lib, o‘zining ishonchliligi bilan tanilgan.

Replika nafaqat Toshkentda, balki boshqa shaharlarda ham avtoko‘rgazmalar va shou-tadbirlarda ko‘zga tashlanmoqda. Bu yosh avlodga ilhom berishi va yaqin kelajakda mamlakatimizda yanada qiziqarli loyihalarni ko‘rishimizga turtki bo‘lishi mumkin.



