BMW i8: sharhi, xususiyatlari va texnik ko‘rsatkichlari
Futuristik dizayni tufayli gibrid sport avtomobili kelajak mashinasining namunasi va brend tarixining bebaho mulkiga aylandi.
BMW i8 qachon ishlab chiqarila boshlandi?
Konseptning birinchi namoyishi 2009-yil sentyabr oyida Frankfurt avtosalonida bo‘lib o‘tdi. BMW Vision EfficientDynamics — Bavariyadagi kelajakdagi kupening prototipi shunday nomlangan. 2011-yilda navbatdagi ko‘rgazmada birinchi i8 kontseptsiyasi namoyish etildi.
Zavod indeksi I12 bo‘lgan BMW i8 ning seriyali chiqarilishi faqat 2014-yilda boshlangan, ammo eng muhimi: kuzov shakllari aslida kontseptual ko‘rinishni saqlab qolgan va bir tomchi ham eskirmagan. Dizayn hatto o‘sha yillarda ham o‘z davridan oldinda va dadil edi. Shu bilan birga nafis uslub tufayli hurmatga sazovor bo‘ldi.
To‘rt yil davomida i8 faqat to‘rt o‘rinli kupeda ishlab chiqarilgan va 2018-yilda yumshoq yopiladigan tom qismi bilanrodster taqdim etilgan. O‘sha yili model birinchi va yagona restylingni boshdan kechirdi. Sportkar dizaynida katta o‘zgarishlar sodir bo‘lmadi.
BMW i8 2020-yilda ishlab chiqarishdan chiqarildi. Olti yil ichida jami 20,5 mingta kupe va i8 rodsterlari ishlab chiqarilgan bo‘lib, bu juda qimmat va texnik jihatdan nostandart model uchun shubhasiz yutuqdir. Hozircha seriyaning davomi haqida e’lon qilinmagan.
BMW i8 qiziqarli fishkalari
Kupedagi eshiklar — lambo-eshiklar va "chayka qanotlari" simbiozi. Ular yuqoriga ochiladi va avtomobilga nafislik bag‘ishlaydi. Aytgancha, i8 kontseptsiyasi to‘liq shaffof panellarga ega edi.
Shuningdek, i8 ga chiqish tovushini taqlid qiluvchi maxsus dinamiklar o‘rnatilgan, chunki sportkar V8 yoki hech bo‘lmaganda V6 tovushini bera olmaydigan gibrid privod bilan harakatga keltiriladi.
BMW i8 qanday dvigatelga ega?
Sportkar gibrid qurilma bilan jihozlangan. Bu kulgili tuyulishi mumkin, lekin orqada ko‘p litrli V8 emas, balki 1.5 litrli 3 silindrli benzinli turbo dvigatel joylashgan. Oldingi o‘qda — elektr motor. Gibridning umumiy quvvati 374 ot kuchiga teng, ammo ular kupeni 4.4 soniyada 100 km/soat tezlikka yetkazish uchun yetarli.
Gibrid texnologiya kapot ostidagi katta motorli shunga o‘xshash "poyga" mashinalariga nisbatan yuqori yoqilg‘i tejamkorligini ta’minladi, shuningdek, atmosferaga chiqariladigan zararli moddalar miqdorini keskin kamaytirdi. Bunday quvvat tizimi 2015-yilda eng yaxshi deb e’tirof etilgan edi.
Shu bilan birga, BMW i8 ning maksimal tezligi 250 km/soatni tashkil qiladi va bu oxiri emas. Maksimal tezlik elektronika bilan cheklangan — shunga o‘xshash gibrid tizimlar yoki hatto zamonaviy elektromobillar bilan solishtirganda yana bir muhim xususiyat.
Muhim jihati: i8 — zaryadlanadigan gibrid. Ya’ni uning akkumulyatori nafaqat harakatdagi rekuperatsiyadan, balki elektromobil kabi tashqi zaryadlash qurilmasidan ham zaryadlanishi mumkin. To‘g‘ri, akkumulyatorning sig‘imi pastroq, atigi 11.6 kVt⋅soat va sof elektr tortish mashinasida 50 km ni bosib o‘tishi dargumon.
Qulaylik bo‘yicha BMW i8 saloni qanday?
Haydovchilik o‘rni puxta o‘ylangan, ergonomikasi yuqori baholanishga loyiq. Shu bilan birga, 2014-yil uchun interyer juda futuristik ko‘rinadi!
Biroq, sport xususiyati tufayli salon tor ko‘rinishi mumkin. Undan o’tirish/tushish ham noqulaylik tug‘diradi. Ammo bu sinfdagi barcha kuzovlarning o‘ziga xos xususiyati — juda past klirens!
BMW i8 ning yoqilg‘i sarfi qancha?
Zavod ma’lumotlariga ko‘ra, aralash siklda yoqilg‘i sarfi 100 km ga 1.8 litrni tashkil qiladi. Biroq, haqiqiy sharoitda gibrid kamida 5 litr sarflaydi — bu xususiyatdagi mashina uchun yaxshi natija. Bularning barchasi gibrid tizim tufayli.
Yoqilg‘i bakining hajmi 42 litr bo‘lib, bu taxminan 440 km ga yoqilg‘i quyish va quvvatlashsiz ishlash imkonini beradi.
BMW i8 yukxonasining hajmi kattami?
BMW i8 yukxonasining hajmi kichik, atigi 154 litr, xuddi Matiz kabi. Yukxona orqa tomonda, motor orqasida joylashgan. Old qismida yuk uchun joy ko‘zda tutilmagan. U yerda sovitish radiatorlari, texnik suyuqliklar uchun bakchalar, eng pastda esa elektromotor mavjud.
Ko‘pincha sport avtomobillari amaliylikka emas, balki uslub va dinamiklikka yo‘naltirilgan. Shuning uchun ko‘p narsalarni olib keta olmaysiz va uzoq safarga hatto ikki kishilik chemodan bilan ham bora olmaysiz.
Darvoqe, oldingi o‘rindiqlar orqasida yo‘lovchilar uchun yana ikkita kamtarona joy bor. Ammo kattalar uchun u yerda joylashish qiyin bo‘ladi, uzoq safar haqida gapirmasa ham bo‘ladi. Ularni bagaj uchun qo‘shimcha joy sifatida ham ko‘rib chiqish mumkin.
BMW i8 kuzovining ranglari qanday?
BMW i8 bir nechta ranglarda taklif qilingan: Java Green, Speed Yellow, Solar Orange, Twilight Purple Pearl, Frozen Grey, Frozen Black, San Marino Blue va Grigio Telesto Pearl.
Zavod assortimentidan tashqari, BMW muntazam ravishda mavzuli tadbirlar uchun i8 ning maxsus versiyalarini chiqardi. Masalan, Kaliforniyadagi nufuzli Pebble Beach Concours avtoshousida ishtirok etish uchun. Cheklangan seriyalar ham sotuvga chiqdi.
BMW i8 qanday podveska bilan jihozlangan?
BMW’ning eng yaxshi an’analarida i8 o‘qlari orasidagi vazn 50/50 ideal. Podveska mustaqil. Oldinda qo‘sh richaglar, orqada ko‘p richagli tizim va sozlanadigan amortizatorlar bilan jihozlangan. Egalarining so‘zlariga ko‘ra, BMW i8 kart kabi boshqariladi.
Rulning itoatkorligining aks tarafi — kichik yo‘l tirqishidir. Hatto yer osti avtoturargohiga kirishda ham mashinaning tubi yerga tegib ketishi mumkin, chuqurlar bo‘ylab haydash haqida gapirmasa ham bo‘ladi. Bunday toifadagi sportkar yomon yo‘llar uchun mo‘ljallanmagan.
Shamollatiladigan diskli tormozlar. Oldinda — 4 ta porshenli supportlar, orqada — bir porshenli mexanizmlar.
BMW i8 ning asosiy kamchiligi nimada?
BMW i8 ning asosiy kamchiligi — yuqori narx va xizmat ko‘rsatishning murakkabligi. Hatto 9-10 yoshli haydalgan moshinaham bozorda 100 000 dollar atrofida savdo qilishlari mumkin. AQShda kimoshdi savdosida ishlab chiqarishning dastlabki yillaridan 60 000-70 000 dollargacha bo‘lgan variantlar ham uchraydi. Aytgancha, superkarlar uchun 50 000-70 000 km masofani bosib o‘tish juda katta hisoblanadi! 3 silindrli dvigatel uncha qimmat emasligi ma’lum bo‘ladi, lekin shuni unutmaslik kerakki, dvigatel yuqori siqish darajasiga ega turbinali — dvigatel, sifatli yonilg‘i va o‘z vaqtida xizmat ko‘rsatishni talab qiladi. Ushbu model gibridlarining O‘zbekistonga rasmiy yetkazib berilmasligi, detallar va sarf-xarajatlarni cheklaydi, shuningdek, kafolat majburiyatlarini nazarda tutmaydi. Mashina esa har holda oddiy emas!
Купе редко когда позиционируется как удобный вид транспорта для города. Всё-таки такие машины созданы для трек-дней в выходные, а не на каждый день. Однако невысокая практичность всё же накладывает отпечаток на общее впечатление от BMW i8. Но в любом случае владелец получит от этого купе (или родстера) гораздо больше положительных эмоций, чем негатива. И по сей день i8 может быть центром внимания на дорогах даже в родной Германии.
Shahar uchun qulay transport turi sifatida joylashganda kupe kamdan-kam uchraydi. Shunday bo‘lsa-da, bunday mashinalar har kuni emas, dam olish kunlari uchun mo‘ljallangan. Biroq, past amaliylik baribir BMW i8 ning umumiy taassurotiga o‘z ta’sirini ko‘rsatadi. Ammo har qanday holatda ham egasi bu kupedan (yoki rodsterdan) salbiy tuyg‘udan ko‘ra ko‘proq ijobiy his-tuyg‘ularga ega bo‘ladi. Bugungi kunda i8 hatto o’z vatani Germaniyadagi yo‘llarda ham diqqat markazida bo‘lishi mumkin.