Bi LED chiroqlariga ruxsat berildi, faqat O'z DSttalablariga muvofiq sozlangan holda

O‘zbekistonda zavod yorug‘lik manbalari o‘rniga svetodiodli yorug‘lik manbalarini o‘rnatish bo‘yicha pozitsiya yumshatildi.
YPX xodimlaridan biri avtomobillar uchun tyuning aksessuarlari do‘konida bo‘lganida videoda aytishicha, agar LED-optika linzalar bilan o‘rnatilgan va to‘g‘ri sozlangan bo‘lsa, jarima rasmiylashtirilmaydi. Inspektorning so‘zlariga ko‘ra, uchta shart bajarilsa, svetodiodli lampalarni o‘rnatishga ruxsat beriladi:
- Oddiy reflektorli sochgich emas, balki linzali yorug‘lik manbai.
- Yorug‘lik dastasi O'z DSt bo‘yicha sozlangan (bu haqda transport vositalari konstruksiyasining xavfsizligi to‘g‘risidagi umumiy texnik reglamentning 62-bandida keltirilgan).
- Qayta jihozlashdan so‘ng texnik ko‘rik stansiyasida me’yorlarga muvofiqligini tasdiqlash bilan diagnostika o‘tkazilgan.
Bu barcha avtomobillarga taalluqli: ham yangi, ham ishlab chiqarishdan olib tashlanganlarga.
Ushbu bayonotga qaramay, O‘zbekistonning yo‘l harakati qoidalari rasman o‘zgarishsiz qolmoqda:
- Fara konstruksiyasida ko‘zda tutilmagan yorug‘lik manbalaridan foydalanish taqiqlanadi.
- Yo‘l harakati qoidalari 3-ilovasining 3.4-bandi avtomobilni yoritish uskunasining turiga mos kelmaydigan lampalar bilan ishlatishni taqiqlaydi.

Qayta jihozlashni rasmiylashtirish va jarimadan qutulish uchun quyidagilar talab etiladi:
- Farani LED uchun mo‘ljallangan optik modul (linza)ga aylantirish.
- Arizani license.gov.uz portali orqali topshirish.
- Qayta jihozlashni tekshirishdan o‘tkazish va tegishli texnik pasportni olish.
LED lampaning Bi-LED tizimidan farqi nimada?
LED lampa diodli yorug‘lik manbai bo‘lib, u standart galogenni almashtirishi mumkin. Yorqinroq nur sochadi, lekin fara konstruksiyasini o‘zgartirmaydi, chunki sokol va o‘rnatish joyiga mos keladi. Asosiy kamchiligi - yorug‘lik dastasi galogen lampaning nurlanishidan farq qiladi, bu samaradorlikka ta’sir qiladi va qarshi yo‘nalishdagi haydovchilarni ko‘zini qamashtirishi mumkin.
Bi-LED - bu ichida linza va parda bo‘lgan modul bo‘lib, unda bitta yorug‘lik manbai faralarning ham yaqin, ham uzoq yorug‘ligi uchun javob beradi. U to‘g‘ri fokuslanishni, aniq yorug‘lik-soya chegarasini va yo‘lning yaxshiroq yoritilishini ta’minlaydi.

So‘nggi oylarda Toshkentda reydlar o‘tkazildi, yo‘lda YPX zavod optikasiga ksenon va LED-lampalar o‘rnatilganini aniqladi. Bi-LED manbalaridan foydalanishga ruxsat berish - bu xavfsizlik va haydovchilarning o‘z mashinalarining yorug‘ligini yaxshilash istagi o‘rtasidagi murosani topishga urinishdir.



